..:: Cebisan Kenangan ::..

Tuesday, December 22, 2009

..:: KEHIDUPAN ::..

Assalamualaikum... apa khabar semua pelawat Al.Azhar.com..??/
semoga semuanya sihat-sihat selalu..
dikesempatan ini saya ingin mengajak anda semua untuk melafazkan setinggi kesyukuran kita yang tidak terhingga kehadrat Ilahi, kerana dengan keizinan serta kasih sayangNya kita dapat lagi merasai nikmat kehidupan, kesenangan dan yang paling utama adalah nikmat ISLAM dan nikmat IMAN. Tidak semua manusia diatas muka bumi ini dapat merasai nikmat ISLAM, nikmat IMAN serta nikmat kehidupan. Pada tahun ini,kita telah mendengar banyak berita mengenai kematian yang sering terpapar didada akhbar. Tidakkah kita merasa bahawa itu adalah peringatan dari Allah untuk kita???
Adakah kita sudah bersedia untuk balik bertemu dengan Pencipta kita..???
Adakah sudah cukup amalan kita yang telah kita lakukan selama ini..???
marilah sama-sama kita bertanya kepada diri kita sendiri. Janganlah kita menyesal dikemudian hari. Sebagaimana firman Allah didalam surah As-sajdah :
" dan (alangkah ngerinya),jika sekiranya kamu melihat orang-orang berdosa itu menundukkan kepalanya didepan rabbNya dan berkata:ya rabb kami..~!!! sesungguhnya kami telah melihat, kami telah mendengar,maka kembalikanlah kami ke dunia,nescaya kami akan kerjakan kebajikan,ssungguhnya kami org2 yg yakin "

Selalulah kita tanyakan kepada diri kita dengan 3 soalan..

1- Dari manakah kita datang...???
2- untuk apa kita didatangkan diatas muka bumi...???
3- kemanakah pengakhiran kita...???

No comments: